Weer thuis na bijna 4 maand Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu Weer thuis na bijna 4 maand Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu

Weer thuis na bijna 4 maand Zuid-Afrika!

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier dan mijn allerlaatste reisverslag! Ik ben nu ik dit ondertussen aan het typen ben al weer thuis in dit koude kikkerlandje. Wat is de tijd in Zuid-Afrika voorbij gevlogen! Het tweede deel van mijn rondreis samen met Anne wil ik nog graag met jullie delen.. Want wat hebben we ontzettend veel gezien en mee gemaakt!

We zijn donderdag 07-05-2015 bij een winkelcentrum geweest even winkelen. Daarna zijn we door gereden naar Saint Lucia. Dit is een plaats was best westers is en bekend staat om de hippo’s ofterwijl de nijlpaarden. Hier sliepen we tot en met zondag. Vrijdagochtend hebben we hier een bootexcursie gedaan. Met deze bootexcursie gingen we varen over een rivier waar we heel erg veel krokodillen en nijlpaarden hebben gezien. ’s Middags hebben we rondgereden door de Wetland parken en hebben we onder andere neushoorns gespot. Weer één van de big 5! Zaterdagochtend werden Anne en ik opgehaald door een gids en gingen we naar een stam toe. Onze gids was een vrouw die daar zelf woonde. We zagen erg veel armoede, maar de mensen waren erg blij om daar te wonen. We hebben gekeken bij een kerkdienst (lees mensen zittend in witte kleden op matjes in het gras). Ook gingen drie Afrikaanse jongens dansen voor ons. Dit was super grappig en leuk om te zien. Weer terug in Saint Lucia zijn we gaan lunchen en omdat het erg mooi weer was wouden we graag naar het strand. Daar aangekomen kwamen er al gillend een heleboel donkere jongeren op ons afgerend. Ze deden net of ze nog nooit blanke mensen hadden gezien en wouden heeeeel graag met ons op de foto! Super grappig! Helaas werden we gezandstraald op het strand.. Dus zijn we bij ons verblijf aan het zwembad gaan liggen! ’s Avonds was er helaas weer loadshedding. We zijn uit eten gegaan bij een restaurant die generators had dus gelukkig konden we hier normaal eten! Tot opeens de serveersters bij ons kwamen en zeiden kijk er lopen daar hippo’s buiten op het gras. We hebben toen snel ons eten op gegeten en zijn toen met de auto gaan kijken. Na die twee hippo’s gezien te hebben zijn we nog een aantal rondjes door het plaatsje gereden op zoek naar meer. Helaas bleef het bij die twee.. Maar hadden wij even geluk met die loadshedding. Hierdoor waren de hippo’s namelijk vroeger uit het water gekomen dan normaal en anders hadden we ze niet gezien.

Zondags zijn we naar een krokodillenfarm geweest. Hier hebben we gezien hoe de krokodillen gevoerd werden en even rond gekeken. ’s Avonds geslapen in een plaatsje op de weg naar het Krugerpark. Hier kwamen we namelijk maandag aan. We hebben hier eerst rond gereden op weg naar ons verblijf. Onderweg kwamen we al van allerlei dieren tegen wat erg leuk was. We sliepen in een huisje op een park binnen het Krugerpark. Dinsdag zijn we al rijden door het Krugerpark richting de uitgang gereden. Onderweg nog wat dieren gezien, maar niet heel erg veel. Daarna zijn we door gereden naar het privé park waar we van dinsdag en woensdagavond verbleven. De weg naar het privépark was een typische Afrikaanse weg. Wat een gatenweg! Daar aangekomen liepen de giraffes en zebra’s voor de ingang van ons verblijf. Erg bijzonder! We hebben daar ’s avonds gegeten met alle mensen die in het verblijf verbleven en gepraat met mensen uit van allerlei landen, onder andere IJsland, Australië en ja ook de Nederlanders kom je overal tegen.. Woensdagochtend ging mijn wekker om 05:00. Om 06:00 begonnen we namelijk met een bushwalk. Met een ranger gingen we op pad door het privé park. We hebben heel veel dieren gezien en ook van heel dichtbij. Super gaaf! Na de bushwalk hebben we ontbeten en het was erg lekker weer dus lekker aan het zwembad gelegen. Ondertussen zagen we de zebra’s en struisvogels in de ‘tuin’ lopen. ’s Middags vertrokken we naar een ander privé park waar we een game drive hebben gedaan. Dit betekende in een open jeep met een ranger op pad om dieren te spotten! ’s Avonds een braai gegeten rond een kampvuur.

Donderdag 14-05 zijn we weg gegaan bij het privé park richting de panoramaroute. Dit is een route met zoals de naam al zegt heel erg veel mooie uitzichtpunten. Eerst zijn we gestopt bij de drie rondavels, toen zijn we bij de blyde rivier cayon en de potholes geweest. Op het laatst nog bij een waterval gekeken. Al met al erg veel mooie dingen gezien! Toen door gereden naar een plaatsje waar we geluncht hebben en vanuit daar verder naar Hazyview. Hier sliepen we ’s avonds. We kwamen er daar achter dat Nathalie en haar vriend ook in Hazyview waren. Samen met hen hebben we die avond lekker gegeten. Vrijdag was het alweer de ena laatste dag. Deze dag zijn we naar Johannesburg gereden via de toeristische route. Weer veel mooie uitzichtplekken gezien. ’s Avonds sliepen we in een hotel dicht bij het vliegveld en hebben we weer samen met Nathalie en haar vriend gegeten. Pizza, mmmm..

Toen was de zaterdag aangebroken. Alweer de allerlaatste dag van dit grote avontuur. We hebben die ochtend een township tour gedaan met iedereen samen. Dit deden we om de dag een beetje op te vullen. Na de township tour werden we afgezet bij het vliegveld waar we met elkaar hebben gegeten en toen was het tijd om te gaan inchecken. Mijn koffer was ietsjes te zwaar maar toen ik vertelde dat mijn hele leven van 4 maanden in die koffer zat vond het meneertje het goed en mocht mn koffer mee zonder bij te betalen. Fjieeuw…

We vlogen die avond om 19:15 vanaf Johannesburg naar Dubai. Om half 3 ’s nachts waren we in Dubai. Hier hebben we een paar uur moeten wachten voor we in het volgende vliegtuig konden. Na wat vertraging vlogen we toen richting Düsseldorf.. De laatste paar uurtjes zaten Anne en ik elkaar lekker zenuwachtig te maken. Daar aangekomen duurde het erg lang voordat onze koffers er allemaal waren. Dit was erg gek, want ik wist toen dat Rowin, mn ouders en Luuk achter de muur stonden te wachten. Toen was het moment daar.. Eindelijk zag ik Rowin en mn ouders en Luuk weer! Dit was heel erg leuk en toen ik thuis kwam was de tuin mooi versierd. ’s Avonds lekker gezellig bij elkaar gezeten.

Nu ben ik al weer twee dagen thuis en kijk ik terug op een super gaaf avontuur! Ik ben heel blij dat ik de stap heb gemaakt om naar Zuid-Afrika toe te gaan en weet zeker dat ik hier nog lang aan terug ga denken! Nu vind ik het heel erg gek dat ik weer terug ben. Gisteren was het even wennen en wist ik nog niet zo goed wat ik hier weer moest doen.. Nu ben ik al weer helemaal gewend en is het al weer normaal om in Diepenheim te zijn!

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het volgen van mijn blog. Het was erg leuk om te zien en te merken dat jullie dit lazen en keek dan ook elke keer uit naar jullie reacties hierop!

Tot snel allemaal! :)

Liefs

• 20 Mei 2015 - 22:13

Mirjan:

Nou Laura, we hebben van je reisverhalen genoten. Jij bent echt het avontuur aangegaan. Tot snel! En bedankt dat we je mochten volgen.