Het eerste berichtje vanuit Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu Het eerste berichtje vanuit Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu

Het eerste berichtje vanuit Cape Town!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal,

Hier dan mijn eerste reisverslag vanuit Cape Town!
Gisteren was de grote dag. In de auto samen met pap, mam en Rowin gingen we naar Düsseldorf. Daar eerst mijn bagage ingecheckt. Wel spannend, want thuis was het net wel net niet 30 kilo.. Ook al is alles daar ook te koop, toch wou ik graag alles zelf meenemen. Gelukkig was mijn koffer 29.8 kilo. Toen was het moment van afscheid nemen daar. Dat was toch wel erg moeilijk. Toen gingen we door de douane en samen met z’n zevenen (Anne, Danique, Mirthe, Eline, Liset, Nathalie en ik) het vliegtuig in.

De vlucht van Düsseldorf naar Dubai ging erg goed. Ik heb me in het vliegtuig prima vermaakt met het kijken van films. Ook kregen we van allerlei lekkere dingen te eten. Prima te doen hoor die vlucht! Rond half 9 Nederlandse tijd zijn we geland in Dubai. Met z’n zevenen zijn we wat gaan eten om de tijd een beetje te doden, want ja 4 uur wachten is dan toch best wel lang. Toen de 4 uur voorbij waren ging onze volgende vlucht van Dubai naar Cape Town. Eenmaal in het vliegtuig ben ik snel gaan slapen. Of nja echt slapen kon je het niet noemen, want jeetje slapen in een vliegtuig is echt niet te doen. Er waren stickers bij die je op je stoel kon plakken. Ik heb de groene sticker opgeplakt: Wake me up for food. Haha een echte Hollander hé.. Toen we net in het vliegtuig zaten kregen we rond 2 uur Nederlandse tijd al eten en later in de ochtend weer. Daarna ging het allemaal best snel. Al die uren in het vliegtuig vielen me best mee en we waren snel dicht bij Kaapstad. Daar eenmaal uit het vliegtuig was er toch wel even spanning.. Want ja met een toeristenvisum mag je 90 dagen in Zuid-Afrika verblijven en ook mag je dit nogmaals verlengen met 90 dagen. Maar toch kunnen ze daar erg moeilijk over gaan doen. Anne en ik hebben onze liefste glimlach laten zien en toen kwamen we vrij snel de douane door. Ook onze koffers waren er gelukkig allemaal! Altijd weer een opluchting.. Daarna stond Diane (de mevrouw waar Anne en ik bij in huis verblijven) ons al op te wachten met een papier met onze namen daarop!

We gingen bij haar mee in de auto richting haar huis. Zo onwerkelijk nog.. Zo mooi en wat een heerlijk weer! Hier kan ik wel aan wennen voor de komende 4 maandjes. Diane heeft ons haar huis laten zien en we hebben beide een eigen mooie slaapkamer. Ook hebben we met z’n tweeën een eigen badkamer! Super mooi allemaal! :) Heel groot huis ook. Eenmaal aangekomen hebben we ons eerst gesetteld op onze eigen kamer. Mijn kamer heb ik maar direct gezellig gemaakt met een heel veel foto’s van familie, vrienden, Rowin en mij. Hieronder heb ik een aantal foto’s toegevoegd. Hebben jullie een idee waar ik de komende maanden verblijf! Daarna zijn we met Diane meegegaan en hebben we wat boodschappen gehaald. Ook hebben we even kort gekeken waar de andere vijf meiden verblijven. Daarna zijn Anne en ik met Diane naar Spur gegaan om te eten. Dit is een soort fastfood keten net als Mc Donalds en Burger King. Erg lekker een cheeseburger met patat gegeten op de eerste avond..

Volgende week maandag is pas onze eerste stagedag dus we hebben deze week nog om de boel een beetje te verkennen. Morgen eerst maar eens een rustig dagje. Anne en ik hebben besloten om lekker te gaan zonnen en zwemmen in de achtertuin. Van een jetlag heb ik nog niks gemerkt, maar misschien komt dat morgen nog..

Jullie horen snel weer iets van mij!
Liefs

  • 27 Januari 2015 - 21:08

    Marloes:

    Hey Laura,

    Gaaf!!! Super veel plezier!!!

  • 27 Januari 2015 - 21:14

    Jeanette:

    Wat leuk om te lezen en fijn dat je het mooi hebt daar en dat de reis goed is verlopen ... wacht met spanning op je volgende bericht veel plezier daar en genieten xxx jeanette

  • 27 Januari 2015 - 21:22

    Wilma In Traa:

    Hai Laura,
    Fijn dat de reis goed is verlopen.
    Ik zal je blijven volgen, heeeeeel veel plezier en geniet van het O zo mooie Zuid Afrika. Groetjes Andre en Wilma

  • 27 Januari 2015 - 21:31

    Suus:

    Wat een super leuk verhaal om te lezen. Wens jullie heel veel plezier deze week en heel veel succes volgende week met jullie eerste stage dag!

  • 27 Januari 2015 - 21:43

    Annemarie:

    Leuk je eerste verhaal te lezen Laura! Fijn dat je eerst een weekje de boel kan verkennen en natuurlijk ook heerlijk van t mooie weer kan genieten. Heel veel succes en geniet er van!

  • 27 Januari 2015 - 22:02

    Hennie:

    Ha Laura, leuk verslag en mooie foto's. Veel plezier komende week !

  • 27 Januari 2015 - 22:22

    Sylvia:

    Zo lief dat ik al zoveel van je gehoord heb via de sms en de app. Want ja..... het afscheid was moeilijk!!! Maar dit zo te lezen is knetter gaaf!
    Heerlijk morgen uitrusten in de zon. Het is je gegund na al het harde blokken. Geniet maar lekker, en ben zo blij dat jullie er veilig zijn, en dat alles goed is. Dikke liefs.....

  • 27 Januari 2015 - 23:29

    Mirjan:

    Hoi Laura, wat fijn om wat van je te horen ook al had ik dat natuurlijk al wel van mama gehoord hihi. Hele fijne "begin"dagen en rust maar eerst lekker uit. Ontzettend mooie foto's, daar kun je t wel volhouden he! Have fun! Groetjes van ons allemaal, jan ikke hihi, effelyn mischa en floyd

  • 28 Januari 2015 - 05:23

    Sandra:

    Hey meis super leuk verslag en mooie foto's. Veel plezier met je stage . En geniet van het mooie weer daar . groetjes sandra en aron .

  • 28 Januari 2015 - 20:44

    Herma Bonenkamp:

    Hallo Laura,

    Fijn dat de reis is meegevallen. Wat een super mooi huis en wat heb je jouw kamer al gezellig ingericht. Jullie hebben het wel getroffen om in zo'n mooi huis te mogen verblijven. Geniet ervan. Groetjes uit Markelo.

  • 31 Januari 2015 - 12:07

    Laura Peters:

    Dankjewel allemaal! Het is hier echt mooi dus genieten komt helemaal goed! :)

  • 31 Januari 2015 - 22:28

    Erna Pierik:

    Hey Laura, heb je verslag gelezen.....nou ben bijna jaloers......jij in de zon en lekker warm weer! Hier sneeuw.......wat een verschil! Geniet er lekker van en maandag heel veel succes op je eerste stage dag. We blijven je volgen dus tot gauw maar weer. Groet'n oet Goor van ons allemaal

  • 02 Februari 2015 - 16:48

    Carolann:

    Hey Laura wat fijn dat het goed met je gaat op school gaat het ook goed enkelt klieren de jongens nog steeds hoop dat het goed blijft ik zou vaak op je website kijken hoe het gaat doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Laura

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 9676

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: