Kakkerlakken en gekleurd poeder overal! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu Kakkerlakken en gekleurd poeder overal! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu

Kakkerlakken en gekleurd poeder overal!

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal,

Even weer een verslagje van wat ik deze week allemaal heb gedaan!

Zoals ik in mijn vorige blog al uitgebreid heb verteld kwam mijn leraar van de pabo maandag op lesbezoek. Dinsdag en woensdag waren daarnaast twee gewone stagedagen waarin ik af en toe een les gaf, de agenda’s controleerde, rondes liep om de kinderen te helpen en even een paar uur voor een andere klas werd gezet omdat de leerkracht weg moest. Kan allemaal hier!

Woensdag na schooltijd zijn we naar het Waterfront gegaan. Hier hebben we met alle Nederlandse studenten en Sander (onze leraar) gezellig wat samen gegeten en gedronken! Toen we hier zaten zagen we opeen puntige vinnen naar boven komen. Haaaaaien schreeuwde Anne, maar gelukkig waren het dolfijnen! Wat een mooi gezicht was dat!

Zoals ik al eerder heb verteld vinden we steeds kakkerlakken hier in huis. Dit was eerst gelukkig af en toe eentje.. Tot vorige week. Elke dag vonden we er weer wat. Donderdagochtend was dan wel het toppunt. De kakkerlakken kwamen opeens uit alle hoeken en gaten van de keuken. Terwijl Anne gillend bovenop een stoel stond, heb ik kakkerlak nummer 1 t/m 7 heel moedig allemaal dood gesprayd. Totdat ik kakkerlak nummer 8 zag. Toen was ook ik er behoorlijk klaar mee. Anne en ik hebben snel onze spullen gepakt en zijn een middagje bij de andere meiden geweest. ’s Avonds moesten we wel terug om thuis te eten dus dit hebben we dan ook maar braaf gedaan. Toen we bij aankomst thuis een kakkerlak bij Diane op haar schouder zagen was het echt even genoeg geweest.. We zijn die avond terug gegaan naar de andere meiden en hebben met elkaar een film gekeken. Daarna hebben Anne en ik gezellig een nachtje bij Mirthe op de kamer geslapen. Het was net een slaapfeestje zoals vroeger!

Na een nachtje zonder kakkerlakken zijn we vrijdag naar Claremont geweest. Hier is een heel groot winkelcentrum waar we met elkaar geshopt hebben voor Holi One. Zaterdag zijn we namelijk met elkaar naar het Holi One Festival geweest. Bij binnenkomst kregen we 5 gekleurde zakjes poeder en daarmee hebben we elkaar lekker onder gegooid. De dresscode was wit, want daardoor kon je het poeder op de kleding goed zien! Het poeder zat dan ook op een gegeven moment echt overal! Verder hebben we daar de hele middag met 30 graden lekker in de zon gedanst en ook ’s avonds zijn we nog even door gegaan. Het was heel erg leuk en gezellig! Al met al een erg geslaagd feestje! Toen we thuis waren ben ik maar snel onder de douche gesprongen. Het hele water was geel en groen, zo ‘schoon’ was ik!

Gisteren (zondag) zijn we een dagje lekker thuis gebleven. Na een paar drukke dagen heb ik mijn middag doorgebracht op een ligbedje in de zon bij ons zwembad. Gelukkig hebben in ieder geval de afgelopen dagen niet veel kakkerlakken meer gezien. Er staat nu gif in huis en dat blijkt dus te werken. Hopen maar dat ze nu weg blijven..

Morgen vliegen pap, mam en Luuk vanaf Düsseldorf naar Johannesburg. Zij gaan vanaf daar eerst rondreizen en over twee weken komen ze hier bij mij in Kaapstad. Ik vind het super leuk dat ze komen en kijk er heel erg naar uit! Pap, mam en Luuk: Heeeeeeel veel plezier en ik zie jullie snel!

Groetjes vanuit het zonnige Kaapstad

  • 16 Maart 2015 - 18:45

    Wilma In Traa:

    Hai Laura,

    Wat een leuke verhalen weer.
    We wensen jou en je ouders heel veel plezier toe, geniet van alles.
    (Ook van de kakkerlakken ha ha)

    Heel veel groetjes van André en Wilma

  • 16 Maart 2015 - 21:53

    Sylvia:

    Hoi Laura, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...... I am coming!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gaaf verhaal juf.
    Dikke liefs van mij, en fam in Traa, dankjewel!!

    Ps. Die kakkerlakken zal ik wel eens even mores leren, wat menen ze wel niet!
    Tweede Ps...nee Lau de koffer zit nu dicht, hi hi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Laura

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 9677

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: