Een weekje vakantie! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu Een weekje vakantie! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu

Een weekje vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hai allemaal,

Hier weer even een update van mij vanuit Kaapstad! We zijn al weer een week verder en het gaat allemaal zo snel! Over 33 dagen ben ik al weer thuis. Ik merk nu ook echt dat de tijd heel snel gaat.. Zo heb ik op stage nog maar 4 dagen te gaan en 1 mei beginnen Anne en ik al met onze rondreis. Dit is iets waar ik heel erg naar uit kijk!

Woensdag was de dag dat we naar het vakantiehuis van Diane gingen. Dit was een plek aan de kust op afstand van ongeveer twee uur rijden van Kaapstad. We gingen met een grote rode bus in plaats van een auto, zodat al onze spullen er goed in pasten. Met Diane, Anne, Nathalie en Kasper ging ik op weg naar St. Helena’s Bay. Het huis daar was echt heel erg mooi en groot en daarnaast lag het op een geweldige plek. Vanaf het huis konden we namelijk het strand zien. Echt één minuut lopen en we waren bij het strand. We hadden heel erg veel geluk met het weer, want het was echt warm! Daarom zijn we woensdag meteen naar het strand gegaan en hebben we even gewerkt aan ons bruine kleurtje. ’s Avonds heeft Diane voor ons gekookt en daarna hebben we de hele avond gezellig spelletjes met elkaar gedaan.

Donderdag was ik vroeg wakker en gingen we ook al vroeg naar het strand. Om tien uur lag ik al lekker in de zon en het was toen al erg warm. Dat was ook niet gek, want het was vandaag 36 graden! We hebben tot de middag liggen zonnen en toen zijn we met z’n allen naar een winkelcentrum gegaan in de buurt. Hier hebben we met elkaar pizza gegeten en even gewinkeld. ’s Avonds hebben we pannenkoeken gemaakt. Schijnbaar iets typisch Nederlands, want Diane had nog nooit pannenkoeken op onze manier gehad met kaas en appel enz. Ook hebben we weer spelletjes gedaan.

Het was vrijdag iets minder mooi weer dan de vorige twee dagen. Daarom heb ik eerst maar even iets voor school gedaan, aangezien dat helaas ook moest gebeuren. Verder hebben we weer gespelletjes gespeeld. ’s Avonds hebben we wraps gemaakt en gegeten. Mmm.. en daarna American Idols gekeken op de tv.

Zaterdag gingen we weer naar huis. Na een lekker ontbijtje hebben we al onze spullen ingepakt en gingen we allemaal erg relaxed naar huis. Heb deze dagen een lekker vakantiegevoel gehad! Eenmaal weer thuis heb ik lekker rustig aan gedaan en ’s avonds zijn Anne en ik samen uit eten geweest om de leuke dagen af te sluiten!

Mirthe haar verjaardag moest nog een keer gevierd worden met iedereen er bij. Vorige week maandag hadden we al een high tea gedaan, maar toen was niet iedereen er bij. Daarom gingen we zondag met elkaar een wijnproeverij doen. We zijn naar de wijnboerderij Groot Constantia geweest en voor maar liefst drie hele euro’s mochten we vijf wijntjes uitkiezen om te proeven. Dit was lekker, leuk en gezellig! Om de leuke dag af te sluiten zijn we nog met elkaar uit eten geweest. Helaas was toen ook de vakantie weer voorbij..

Het was namelijk maandag weer tijd voor stage. Ik moet zeggen dat ik er niet heel erg veel zin in had. Dit kwam vooral door het vroege op staan.. Mijn wekker om 06:15 was ik toch niet meer zo gewend.. Op school was leuk om alle kinderen weer te zien en hen te horen over alle vakantieverhalen. Daarna hebben Anne en ik de hele dag buiten de klas gewerkt. We hebben had gewerkt aan ons onderzoek en eindelijk is er een beetje eind in zicht!

Vandaag, dinsdag, begon als een gekke dag.. Ik werd wakker en deed de lamp aan maar hij werkte niet. Ik dacht in de eerste instantie dat mijn lamp kapot was, maar het bleek loadshedding te zijn. Dit is een tijdelijke stroomuitval, omdat ze een tekort aan energie hebben hier in Zuid-Afrika. De loadshedding was van 06:00 tot 08:30.. Dus dat was vanochtend aankleden en opmaken en alles met mijn lampje op mijn telefoon. Leuk is anders.. Vandaag heb ik mijn eerste les gegeven voor onderzoek. Ik heb mijn producten zo ver uitgewerkt dat ik kan beginnen met uitvoeren, namelijk ik ga lessen geven over lengte, omtrek en oppervlakte op een andere manier dan ze hier op Bergvliet Primary school gewend zijn. Hier zijn ze namelijk gewend heel frontaal les te geven en alles vanuit het boek te doen. Ik heb vandaag een les gegeven over lengte. We zijn begonnen met wat een meter is. De kinderen hebben van alles op gemeten in de klas. Eerst zonder meetinstrumenten. Later met meetinstrumenten. Zo’n beetje de hele klas is opgemeten en de kinderen vonden het erg leuk. Naast de lessen heb ik ook een werkboek gemaakt en opdrachtkaarten. Deze ga ik beide gebruiken tijdens mijn lessen. Ook is dit iets voor de leerkrachten wat zij kunnen blijven gebruiken wanneer ik weg ben. Ik ben erg benieuwd hoe de rest van de lessen zullen gaan, maar als het allemaal gaat zoals de eerste les denk ik dat het goed uitpakt!

Aankomende week weer leuke dingen op de planning. Ik ben nog maar 16 dagen in Kaapstad dus daarom plannen we alles maar lekker vol!

Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Laura

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 9669

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: