Nog maar drie weken te gaan.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu Nog maar drie weken te gaan.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu

Nog maar drie weken te gaan..

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal,

Hier weer een reisverslag van mij!

Afgelopen woensdag (15-04) zijn alle meiden hier geweest en hebben we samen lasagne gegeten. Aangezien de andere meiden geen oven hebben, kwamen ze gezellig een keer hier eten. Donderdag ben ik voor de verandering naar stage geweest. Dit omdat ik graag nog een les wou geven voor mijn product, om zo wat meer tijd over te houden deze week. Ik gaf de les over omtrek uitmeten. Dit was toch voor meer kinderen lastiger dan ik had gedacht.. Donderdagavond hebben Anne en ik Hollands pannetje gekocht. Dit had mama meegenomen en gegeven aan Diane. Wij gingen het daarom voor haar maken! Vrijdag was weer een dagje voor school bezig omdat het helaas nodig was. Maar ik ben blij met het resultaat, want nu zijn alle producten mooi af en uitgevoerd! :) ’s Avonds zijn Anne en ik samen met Diane en een vriendin van haar naar de bioscoop geweest. Er was weer loadshedding dus door naar de bios te gaan kwamen we hier mooi onderuit. We hebben de film ‘the longest ride’ gekeken. Weer gezellig met Anne in een loveseat haha!

Zaterdagochtend zijn we met alle meiden naar ‘The Old Biscuit Mill’ geweest. Dit is een grote bekende foodmarket met eten maar ook met allerlei andere winkeltjes en kraampjes. Er waren kraampjes met eten uit verschillende landen. Tot onze grote verbazing stond hier een Nederlands kraampje met poffertjes, (broodje) kroket en bitterballen. Je kan dus wel raden wat wij daar gegeten hebben.. Na deze markt zijn we door gegaan met de trein naar het centrum. Hier hebben we nog wat souvenirtjes gekocht op de Green Market Square, want die had ik nog niet genoeg haha.. Daarna zijn we weer terug naar huis gegaan met de trein, zodat we ons konden klaarmaken voor een avondje stappen. We zijn naar Long Street geweest en hebben hier een hele leuke gezellige avond gehad!

Zondag heb ik daarom eerst maar is lekker lang uitgeslapen. Vond dat ik dat wel verdiend had. Daarna ben ik verplaatst naar buiten en heb ik lekker de hele middag in de zon gelegen. Dit was heerlijk want het was heel erg lekker weer. Het weer is hier namelijk heel erg wisselend. Soms is er hele harde wind of is het bewolkt en dan is het toch niet zo warm meer. De winter komt er aan hier in Zuid-Afrika en dat kun je wel merken. Ondanks dat blijft het weer op veel dagen nog steeds super lekker om van het mooie weer te kunnen genieten. ’s Avonds zijn we met alle meiden uit eten geweest bij een heel lekker restaurant! :)

Toen was dan alweer de laatste week stage aangebroken. Maandag en dinsdag ben ik nog druk bezig geweest met mijn producten en het geven van lessen. Het is erg leuk om te merken dat de kinderen met plezier bezig zijn met de opdrachtkaarten die ik heb ontworpen. Bij deze kaarten zijn de kinderen vooral zelf actief bezig met het opmeten van dingen en het bedenken van meetinstrumenten enzovoort.

Woensdag was de laatste stagedag in Grade 6 op Bergvliet Primary school. Het was een hele leuke dag. De leraren hadden ’s ochtends een verrassing voor ons. Er stond namelijk een heel hapjesbuffet klaar waar speciaal voor Anne en mij, omdat we afscheid namen. Daarnaast had de klas samen met mijn mentor een hele surpirse party georganiseerd. Alles hadden ze ‘stiekem’ klaar gemaakt en uiteindelijk werd ik verast met een gezellig afscheid in de tuin van de school. Ik heb een hele leuke tijd gehad hier op school en het erg naar mijn zin gehad. Na vele knuffels, tekeningen en lieve woorden van de kinderen was het tijd voor afscheid nemen wat toch altijd weer jammer is. Erg raar was het om weg te gaan. Als je in Nederland een stage loopt zeg je tot ziens, want waarschijnlijk zie je ze wel weer. Hier is dat niet het geval. Dat was best gek.

Woensdagavond zijn we uit eten geweest met alle meiden, want het was de verjaardag van Liset. Om dit te vieren zijn we donderdag scooters gaan huren. Met ons zevenen hebben we in twee dagen ongeveer 100 km gereden en de helft van Kaapstad gezien. Dit was zo ontzettend gaaf! Het weer was super mooi en de omgeving natuurlijk ook dus op de scooters zitten was echt leuk! Het waren alleen 125cc scooters. In Nederland zijn dit al kleine motoren en vandaar ook dat onze scooters 140 km per uur konden. Dit hebben we maar niet uitgetest. Wel kwamen we vandaag toen we de scooters terug wouden brengen op de snelweg terecht. Oepsie.. Gelukkig ging dit goed, want de maximum snelheid was hier 80 km per uur. Ook heb ik vandaag mijn visum opgehaald! Dat betekent dat ik legaal het land weer uit mag! Om de mooie dag goed af te sluiten zijn we naar het zwembad in Seapoint geweest. Dit is een van de weinige zwembaden in Kaapstad en dit zwembad lag direct aan de zee. Ook weer heel leuk!

Voor nu.. Aankomende week hebben Anne en ik dus lekker vakantie! We gaan nog van allerlei leuke dingen doen en hebben eigenlijk zo’n beetje alle dagen al vol gepland. Volgende week vrijdag (01-05) beginnen we dan met onze rondreis! In mijn volgende verslag zal ik kort vertellen hoe wij gaan rondreizen en wat we gaan zien! Tot dan! :)

Liefs

  • 24 April 2015 - 22:46

    Petra:

    Hoi Laura,
    Leuke vooruitzichten.
    Veel plezier en geniet van jullie rondreis. Daarna een goede vlucht weer naar Nederland.
    Groetjes petra

  • 24 April 2015 - 23:18

    Laura Peters:

    Dankjewel Petra!

  • 25 April 2015 - 09:14

    Erna:

    Hoi Laura heb je verslag even gelezen super mooi hoor! Wat een belevenis zo'n buitenlandse stage! Super!
    Nu lekker genieten en dan beginnen aan de rondreis! We horen weer van je.
    Groetjes Erna

  • 30 April 2015 - 09:22

    Sylvia:

    Hoi Laura,
    Vandaag je laatste dagje in het mooie Kaapstad. Wat een tijd, en wat zul je een vreemde dag hebben met het afscheid nemen van alle moois daar! Wil je vanaf ongeveer 9834 km even super veel succes wensen voor vandaag, en heel erg veel plezier met je rondreis. Geniet er maar lekker van, en och je weet nog niet welk moois je allemaal tegen komt! Ik wel namelijk, hi hi. Hieronder volgen nog even een lijst met wel honderd goedbedoelde adviezen.................................
    1. ...........
    2..............
    3.............
    4...............
    ..................
    ...................
    ...................

    Nee, hoor Lau.........zeg alleen even dat ik van je hou, en nu tot gau!

  • 30 April 2015 - 11:55

    Laura:

    Hoi Erna en mam,

    Dankjewel!
    Ik zie jullie snel weer!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Laura

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 9674

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: