De allerlaatste dag in Kaapstad en opzet rondreis! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu De allerlaatste dag in Kaapstad en opzet rondreis! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu

De allerlaatste dag in Kaapstad en opzet rondreis!

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Allereerst is het vandaag het vandaag de verjaardag van Luuk! Heel gek dat ik daar niet bij kan zijn, maar gefeliciteerd lief broertje en maak er een leuke dag van! :)

Vandaag is daarnaast ook de aller aller aller laatste dag in Kaapstad. Morgenvroeg beginnen Anne en ik namelijk met onze rondreis. Ik vind het heel erg gek om dan alles wat ik hier drie maand lang heb ‘opgebouwd’ achter te laten. Bij Diane in huis heb ik een super goede tijd gehad dus haar ga ik zeker heel erg missen en er zijn zoveel leuke herinneringen van allerlei dingen die ik gedaan heb hier!

Ik zal even vertellen wat ik de afgelopen week nog heb gedaan en daarna een kort opzetje geven van de rondreis die ik ga maken!

Afgelopen zaterdag ging ik met Diane en Anne naar Root 44. Dit is een markt in Stellenbosch waar Diane ons graag mee naar toe wou nemen. Ze had helemaal gelijk, het was een hele mooie markt. Er waren heel veel kraampjes met sieraden, kleren enzovoort. Daarnaast was er gezellige muziek en allemaal kraampjes waar je eten kon kopen. Buiten kon je dan lekker in het zonnetje zitten en luisterend naar de muziek je eten op eten.
’s Avonds was de laatste zaterdagavond hier in Kaapstad dus dat betekende dan ook dat het de laatste stapavond was. Vandaar dat we met alle studenten samen zijn uit geweest. We gingen naar een club die er heel erg mooi uit zag. De muziek was alleen wat minder. Zondag heb ik eerst lekker uitgeslapen en aan het einde van de middag gingen Anne, Diane en ik naar Canal Walk (het grote winkelcentrum). Hier hebben we even gewinkeld, daarna zijn we uit eten geweest en tot slot zijn we naar de film geweest. De film heette ‘French toast’. Het was een half Afrikaanse en half Engelse film. Ja ja Laura kan nu Engelse films kijken zonder ondertiteling! Haha!

Maandag was het in Nederland Koningsdag. Ook dat hebben we natuurlijk hier gevierd! Een aantal Nederlands had een feest georganiseerd in Houtbay. Dit is aan het strand. We zijn hier die middag heen gegaan en hebben ons prima vermaakt op het strand met een lekker zonnetje en mooi uitzicht. Was wel iets anders dan Koningsdag vieren in het koude Nederland! Ook hadden ze allemaal Nederlands eten. Ik heb lekker een broodje kroket en een frikandel speciaal gehad! Je weet pas wat je mist als het er niet is hé..

Dinsdag en woensdag waren twee rustige dagen. Anne en ik hebben onze rondreis even goed bekeken en alles uitgezocht waar we precies heen gaan. We hadden onze reis al geboekt voordat we vertrokken, maar toch altijd fijn om alles even nog een keer te bekijken.
We zijn dinsdagavond met z’n tweeën uit eten geweest naar een heel lekker restaurant hier bij ons in de buurt. We wouden hier graag nog een keer eten en aangezien we vanaf nu toch 3 weken uit eten gaan dachten we dan kan die ene avond er ook nog wel bij! Gisteravond (woensdag) gingen we namelijk weer uit eten. Dit keer met alle meiden als afsluiting van onze geweldige tijd samen hier in Kaapstad!

Dan is het nu vandaag donderdag.. Ik ga zo beginnen met het inpakken van mijn koffer en dan gaan we vanavond nog uit eten met Diane en haar familie. Daarna is dan het avontuur voorbij hier in Kaapstad.

Hieronder een korte opzet van de rondreis die ik ga maken samen met Anne. Bij de foto’s heb ik een kaartje bijgevoegd. Deze heb ik gemaakt zodat jullie kunnen zien waar wij allemaal heen gaan. De letters staan op het kaartje.

Dag 1, vrijdag 1 mei: Kaapstad via Hermanus naar Heidelberg
Punt A via punt B naar punt C (links op het kaartje)
Om 10.00 halen we onze huurauto op bij het vliegveld en vanaf daar beginnen we met onze reis. We rijden eerst naar Hermanus. Dit is het begin van de gardenroute en vanaf daar rijden we door naar Heidelberg. Hier slapen we een nachtje op een farm. We krijgen hier een rondleiding waarbij we struisvogels enz. te zien krijgen. Ook gaan we hier braaien.

Dag 2, zaterdag 2 mei: Heidelberg naar Knysna
Punt C naar punt D
We rijden ’s ochtends bij de boerderij weg richting Knysna. Hier verblijven we in een accommodatie dicht bij een leuke haven met terrasjes.

Dag 3, zondag 3 mei: Knysna naar Jeffreys Bay
Punt D naar punt E
Vanaf hier rijden we door naar Jeffreys Bay. Dit is een plaats aan het strand met heel erg veel surfers. Hopelijk is het weer goed en kunnen we nog even lekker aan het strand liggen. Onze kamer heeft zeezicht!

Dag 4, maandag 4 mei – Jeffreys Bay naar Kirkwood
Punt E naar punt F
We rijden ’s ochtends vanaf Jeffreys Bay naar Kirkwood. Dit is een plaatsje naast het Addo Elephant park. Hier slapen we voor twee nachten.

Dag 5, dinsdag 5 mei – Kirkwood
Vandaag hebben we de hele dag om door het Addo Elephant park te rijden. We hebben extra geen safari’s of iets besproken zodat we zelf kunnen rondrijden hier.

Dag 6, woensdag 6 mei – Kirkwood naar Port Elizabeth Airport
Punt F naar punt G
We rijden ’s ochtends naar het vliegveld in Port Elizabeth. Hier leveren we onze eerste huurauto in om 12.00. Om 13.15 vliegen we dan naar Durban toe. Daar landen we om 14.30.

Vanaf Durban begint het tweede deel van onze reis. Dit is rechts te zien op het kaartje.
Durban Airport naar Umhlanga
Punt A naar punt B
Vanaf het vliegveld in Durban staat onze tweede huurauto klaar en rijden we naar ons verblijf in Umhlanga waar we deze nacht slapen.

Dag 7, donderdag 7 mei – Umhlanga naar St. Lucia
Punt B naar punt C
Deze ochtend rijden we ’s ochtends naar St. Lucia toe. Dit is een plaats die erg westers is. We slapen hier in een mooie accommodatie voor 3 nachten.

Dag 8, vrijdag 8 mei – St. Lucia
Er staat vandaag iets spannends op de planning. Namelijk een bootexcursie! Met deze bootexcursie gaan we over een rivier varen waar heel erg veel nijlpaarden en krokodillen in zitten.

Dag 9, zaterdag 9 mei – St. Lucia
Deze dag hebben we ter vrije besteding in St. Lucia. Wat we gaan doen die dag bekijken we ter plekke.

Dag 10, zondag 10 mei – St. Lucia naar Piet Retief
Punt C naar punt D
In Piet Retief slapen wij ter overbrugging van de lange afstand. We rijden namelijk op deze manier om Swaziland heen. Dit is een klein landje in Zuid-Afrika en om hier in en uit te moeten krijgen we gedoe met ons visum. De afstand van St. Lucia naar het Kruger National Park is te groot dus vandaar een nachtje hier.

Dag 11, maandag 11 mei – Piet Retief naar Kruger National Park
Punt D naar punt E
We rijden ’s ochtends vroeg weg vanuit Piet Retief zodat we op tijd in het Kruger National Park zijn. Hier kunnen we dan de hele dag rondrijden en hopelijk de big five spotten!

Dag 12, dinsdag 12 mei – Kruger National Park naar Hoedspruit
Punt E naar punt F
Vandaag gaan we nog een stuk rondrijden in het Kruger National Park waarna we het park uit gaan en richting Hoedspruit rijden. Hoedspruit ligt ook aan het Kruger National Park en hier gaan we naar een privé park toe. Hier slapen we twee nachten in een accommodatie midden in de bush. Als we aan komen hebben we een bush braai.

Dag 13, woensdag 13 mei – Hoedspruit
Vandaag hebben we twee game drives geboekt. Eerst een ’s ochtends vroeg waarbij we met een ranger zelf door de bush gaan lopen en ’s middags nog één waarbij we met een jeep en een gids rond gaan rijden door het privépark.

Dag 14, donderdag 14 mei – Hoedspruit naar Hazyview
Punt F naar punt G
Via Panoramaroute gaan we vandaag naar Hazyview. De panoramaroute staat bekend om heel erg mooi uitzicht en mooie stop plekken. Dit willen we daarom dan ook graag zien. In Hazyview slapen we opnieuw in een accommodatie midden in de bush.

Dag 15, vrijdag 15 mei – Hazyview naar Johannesburg
Punt G naar punt H
We gaan vandaag naar de laatste stop van onze reis. Het hotel in Johannesburg. Dit is een hotel wat bij het vliegveld ligt, zodat we dicht bij zijn voor de volgende dag.

Dag 16, zaterdag 16 mei Johannesburg
Vandaag is de laatste dag. Om de tijd op te vullen gaan we ’s ochtends een townshiptour door Sowetho doen. Dit is een van de grootste Townships van Zuid-Afrika en daarnaast ook één van de bekendste. In de middag kunnen we dan rustig naar het vliegveld gaan en de auto inleveren. Om 18.35 vertrekt ons vliegtuig richting Dubai waar we om 03:15 aan zullen komen. Om 06.30 gaan we dan vanaf Dubai verder naar Düsseldorf waar we zondag 17mei om 13:25 zullen landen.

Nu hebben jullie een beetje een idee van wat wij allemaal gaan zien de komende weken! MORGEN BEGINNEN WE DUS GEWOON AL MET ONZE RONDREIS!!!! Ik heb er heeeeel erg veel zin in! Als er in de lodges, B&B en hotels goede wifi is zal ik proberen om nog een keer een blog te schrijven om jullie op de hoogte te houden! Voor nu zeg ik tot over 2,5 week, want dan ben ik weer in Nederland! :)

Groetjes vanuit (voor de laatste keer) Kaapstad

• 30 April 2015 - 12:50

Petra:

Hoi Laura,
    Wat een geweldige reis gaan jullie nog maken.
    heel veel plezier en tot half mei.
    Leuk je dan weer in het echt te zien.
    Lieve groetjes peyra

• 01 Mei 2015 - 00:26

Mirjan:

Hoi Laura, wat heb je weer een leuk verslag geschreven. Het kan wel een boek straks worden. Dan koop ik m zeker! Jij gaat lekker aftellen, maar wij gaan je verslagen missen haha.
    Ga lekker genieten van je rondreis meid!
    Groetjes van ons uit Apeldoorn

• 06 Mei 2015 - 17:54

Carla Blokzijl:

Lieve Laura,

Geniet van al het moois onderweg en neem het goed in je op, al zul je deze tijd van je leven wellicht nooit weer vergeten.
    Goede terugreis toegewenst alvast en tot in de saaie Hof van Twente.......

Dikke knuffel,
    Carla Blokzijl