Rondreis deel 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu Rondreis deel 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu

Rondreis deel 1

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal,

Omdat ik al zooo ontzettend veel gave dingen heb mee gemaakt afgelopen dagen kon ik het toch niet laten om even een blog te schrijven en jullie mee te laten genieten van wat ik hier allemaal doe.

Afgelopen vrijdag begon het dan… Onze rondreis! We gingen met Diane naar het vliegveld en hebben daar onze huurauto opgehaald. We kregen een mooie grote auto zodat al onze koffers/tassen en prut achterin kon. Dit scheelt want een koffer op de achterbank is toch niet heel erg fijn. Toen moesten we helaas afscheid nemen van Diane. Dit was toch wel een heel moeilijk momentje. Vanaf het vliegveld begonnen we dan met het links rijden. Afgelopen dagen heb ik al een paar keer met mijn rechterhand tegen het raam aan gezeten, want nee daar zat de versnellingspook niet. Ook heb ik al een paar keer ipv de richting de ruitenwissers aan gedaan. Zelfs dit zit namelijk aan de andere kant. Ondertussen zijn we er aan gewend en is het links rijden heel normaal. Net als dat we gewend zijn aan alles wat we tegen komen onderweg. Mensen bedoel ik dan.. lopend, fietsend, met winkelwagentjes en dit alles op de snelweg is heel normaal!

We zijn vrijdag eerst naar Hermanus gereden. Hier hebben we geluncht en na even wat marktjes en winkeltjes te hebben gekeken zijn we door gereden naar ons eerste slaap adres. Dit was een ‘farm’. We hadden hier een prachtig uitzicht over het landschap en hebben een hele gezellige avond gehad. Er waren namelijk veel meer Nederlands bij deze ‘farm’. ’s Avonds hebben we met zo’n 20 Nederlanders samen gegeten. De volgende ochtend hebben we een rondleiding gekregen over de boerderij en veel struisvogels gezien. Zelfs nog op een struisvogel ei gestaan!

Daarna door gereden naar Knysna. Hier hadden we een hele mooie kamer in Afrika stijl ingericht. ’s Avonds zijn we hier uit eten geweest bij het Waterfront.

Zondagochtend gingen we op weg naar Jeffreys Bay. Onderweg zijn we gestopt bij de bekende brug. Dit is de brug waar de hoogste bungee jump van de wereld is. Wat ontzettend hoog.. Daarom ben ik veilig blijven kijken ;). Eenmaal bij ons verblijf hadden we heel mooi weer dus hebben we lekker even aan het strand gelegen! Vanuit onze kamer hadden we een super uitzicht op de zee!

Maandag zijn we vertrokken naar Port Elizabeth. Angela woont hier nu voor haar stage. We hebben met elkaar gezellig geluncht en bijgekletst. Toch wel heel erg gek om dat in Zuid-Afrika te doen, maar wel heel erg leuk! Vanuit daar zijn we naar onze lodge dicht bij het Addo Elephant Park gereden. Deze lodge was van Nederlandse eigenaren wat erg leuk was. Dinsdag begonnen we eindelijk met de safari. Iets waar ik heel erg naar uit keek! Na drie maand in Zuid-Afrika was ik toch wel toe aan het echte echte Afrika gevoel! En wat was het ontzettend gaaf! De naam Elephant Park deed wel echt zijn naam aan, want we hebben zoveel olifanten gezien! Soms zelfs op twee meter afstand van de auto! Hoe gaaf! Daarnaast ook zebra’s, wilde zwijntjes en kudu’s gezien.

Nu vandaag is het woensdag. We zijn vanmorgen naar een cheetah/leeuwen farm geweest en ook dit was ontzettend leuk! Op het einde van de farmtour mochten we op één meter afstand van een cheetah zitten!

Om 13:15 zijn we van Port Elizabeth naar Durban gevlogen. Maar een uurtje vliegen. Ideaal! In een plaatsje naast Durban slapen we vanavond in een guesthouse. Dit betekent dat de Gardenroute, deel 1 van de rondreis, er al op zit en nu het tweede deel van onze reis gaat beginnen! Dit tweede deel bestaat vooral uit heel veel safari waar ik heel veel zin in heb!

Voor nu was dit mijn verhaal. Tot snel!

Liefs,
Laura

  • 07 Mei 2015 - 01:16

    Mirjan:

    Veel plezier nog! Wat zul je nog veel zien de komende tijd. Lekker genieten en tot snel! Knuf

  • 07 Mei 2015 - 19:31

    Erna:

    Wat een mooi verhaal en prachtige foto's
    Geniet van het volgende deel van jullie reis.
    Groetjes oet Goor

  • 08 Mei 2015 - 11:33

    Laura:

    Dankjewel allebei!
    Gaat zeker goed komen.
    Net een boottocht gemaakt en nijlpaarden en krokodillen gezien!
    Tot snel!!
    Groetjes

  • 15 Mei 2015 - 08:08

    Sylvia:

    Ha lieve Laura,

    Vandaag ga je aan de laatste honderden kilometers van je reis beginnen!
    Wil je nog even heel erg veel plezier en succes wensen! De laatste loodjes, meid.
    Marco heeft gelijk....Wat gaat de tijd toch snel! Wat zal het apart voor je zijn na 112 dagen, iets van 2800 uren om weer in Deepn te komen. Maaaaarre, je bedje is schoon, alles is in opperste staat van paraatheid, zeg maar!! De joppiesaus heb ik uit de container gehaald, de satesaus staat in de koelkast, jaaaa zal de pot met dropjes nog aanvullen, en voor het geval dat........ de oordopjes liggen binnen handbereik, haha.
    Ik zie heel erg uit naar zondag! Zo fijn dat je er dan weer bij zult zijn!
    Dikke lieve knuffel.........voor een super voorspoedige goede terugreis! Tot gauw!!!!!!

    Ps. Loesje zegt op mijn kalender voor zondag......Vang eens een droom in één daad. Dan ben ik zondag dus Loesje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Laura

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 9681

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: