Foodmarkets, assembly, gay pride en boottocht! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu Foodmarkets, assembly, gay pride en boottocht! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu

Foodmarkets, assembly, gay pride en boottocht!

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is al weer ruim een week geleden dus ik vond het wel weer tijd worden voor een nieuw blog. Nu ik dit typ ben ik nog maar iets minder dan twee maanden hier in Kaapstad. Daarna gaan Anne en ik beginnen aan onze rondreis en daarna zit ons avontuur er al weer op. Onze rondreis is nu gelukkig helemaal geregeld dus dat is fijn!

Vorige week maandag heb ik op stage een les gegeven over Nederland. De kinderen vonden het erg leuk en kwamen met heel veel vragen, zoals; hoe voelt sneeuw eigenlijk? Als einde van mijn les heb ik ze een paar dropjes gegeven om te proeven. Dit vonden ze erg lekker en sommigen hadden dit nog nooit gehad. Dinsdag en woensdag lessen gegeven over ‘fractions’ ofterwijl breuken. Dat is het onderwerp waar op dit moment aan gewerkt wordt bij rekenen.

Donderdag begon toen ons weekend weer en kwamen Anne haar ouders hier voor de laatste paar dagen voordat ze weer naar Nederland gingen. We zijn toen ’s avonds lekker uit eten geweest. Vrijdag zijn we, ondanks dat we weekend hadden, toch even naar stage geweest. Er is namelijk elke vrijdag op stage een assembly. Dit is een soort weeksluiting waarbij de hele school bij elkaar komt in één grote hal. Elke week is er één groep aan de beurt die een soort voorstelling geeft en daarnaast worden er liedjes gezongen en mededelingen verteld. Omdat wij er vrijdag ook waren werden we speciaal welkom geheten op de manier die ze gewend zijn daar. Dit is een soort klapritme en bewegingen met de armen. Dit was super leuk om te zien en erg speciaal dat alle 744 kinderen (jaaa echt zoveel zaten er in één hal) dit tegelijk voor ons deden. ’s Avonds zijn we naar een foodmarket geweest. De tweede al van de week.. Woensdag zijn we namelijk met leerkrachten van stage naar een foodmarket dicht bij ons in de buurt geweest. De foodmarkets zijn hier overal in de buurt. Voor kleine prijsjes kun je daar bij allerlei kraampjes eten kopen uit verschillende landen.

Zaterdag was Nathalie, een van de andere studenten, jarig. We hadden daarom met alle studenten afgesproken om in een roze shirtje samen naar het centrum van Kaapstad te gaan en het daar te vieren. Dit met een speciale reden, er was namelijk een gay pride. Dit was erg gezellig en super grappig om te zien. We dachten er zijn vast heel veel mensen in het roze gekleed, maar helaas waren wij de enige die opvielen in roze.. Wij hadden in ons hoofd om naar de afterparty hiervan te gaan, maar dit was erg druk. We zijn daarom gezellig met elkaar naar het Waterfront gegaan. Dit is een gedeelte van Kaapstad aan de haven met allerlei terrasjes. We liepen daar en werden aangesproken door een man die ons graag een boottocht wou verkopen. Na wat onderhandelen over de prijs gingen we met elkaar op de boot. Ook hadden we er nog champagne bij gekregen. Het was heerlijk weertje dus erg lekker om even op de boot te zitten. We hebben heerlijk genoten van de champagne en ook nog een deel van een walvis gezien. Zijn grote staart kwam een paar keer boven water. Dit was erg gaaf om te zien! Helemaal omdat we het niet verwachtten.. Het is nu namelijk niet het seizoen van de walvissen. Na de boottocht wouden we naar het huis van twee studenten toe om daar gezellig iets te drinken. We gingen op zoek naar een taxi en vonden niks.. Uiteindelijk toch één gevonden, maar het was een 5 persoonstaxi. Zo graag als we naar huis wouden hebben we ons met 9 man in die taxi gepropt. Gelukkig na 40 minuten klem te hebben gezeten waren we bij hun huis en hebben we daar een gezellig avond gehad.

Zondag hebben we het rustig aan gedaan. Het plan was om voor school bezig te gaan, maar voor ik het wist was de dag helaas al weer voorbij. Als avondeten mochten Anne en ik kiezen. Pizza, KFC of Mc Donalds. Aangezien we hier nog geen eten van de Mc Donalds hadden gehad was deze keuze snel gemaakt hihi. We hebben eten bij de Mc Donalds afgehaald en voor het eerst in mijn leven, jaja, heb ik dit thuis gegeten! Haha!

• 04 Maart 2015 - 17:45

Mirjan:

Hoi Laura,
    Wat schrijf je toch altijd mooie verhalen over wat je meemaakt. Zooo leuk om te lezen.En wat gaat de tijd snel zeg, voor je t weet begin je aan je rondreis. Heel veel plezier nog!
    Groetjes van ons :-)

• 05 Maart 2015 - 10:32

Laura Peters:

Hoi Mirjan,
    Dankje voor je berichtje!
    De tijd gaat hier inderdaad heeeeel erg snel!
    Groetjes aan iedereen daar in Apeldoorn!
    Liefs

• 05 Maart 2015 - 19:28

Hennie:

Hoi Laura, weer een leuk verslag, zeker over die boottocht en de walvis, die heb je dan mooi effe gezien.
    Ja de tijd gaat voor jou snel, maar thuis is het soms wel stil nu jij er niet bent. Lees graag je volgende verslag weer. aju

• 06 Maart 2015 - 10:46

Bernadette:

Leuk weer om te lezen wat je allemaal doet daar!
    Klinkt als een lange vakantie maar begrijp dat je ook nog wel wat doet daar :).
    Geniet er nog maar lekker van!
    Groetjes van ons allemaal.

• 06 Maart 2015 - 17:26

Erna:

Hey Laura zit effe heerlijk voor de kachel jouw verhaal te lezen. Wat bijzonder toch wat je allemaal ziet en doet daar, een mooie combinatie van stage en tijd om dingen te ondernemen! Het is voor ons hartstikke leuk om te lezen!
    Stuur je vast een beetje van het mooie weer naar ons toe?
    Veel succes en geniet van al het moois daar.
    Groetjes van ons allemaal.