Wat een bijzondere week.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu Wat een bijzondere week.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu

Wat een bijzondere week..

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Afgelopen week was een rare week. We hebben best veel bijzondere dingen meegemaakt die helaas niet allemaal even leuk waren. Vorige week zaterdag begon hier ’s nachts een hele grote bosbrand. Deze was vrij snel heel heftig en breidde zich steeds meer uit over een heel groot gebied rondom Kaapstad. Het was heel erg naar om te zien en het heeft ook een heel aantal dagen gekost voordat de brand eindelijk onder controle was. Op stage sprak iedereen er over, er vlogen elke dag helikopters af en aan en er is helaas heel erg veel natuur verloren gegaan. Nou ben ik geen natuurfreak, maar alles hier in de omgeving is wel heel erg mooi. Dus zonde.. Hierbij hielp het ook totaal niet mee dat het dinsdag 42 graden was. Ja dat lees je goed! Het was hier de warmste dag sinds 100 jaar! In het klaslokaal was het 30 graden en buiten was het helemaal niet uit te houden. Gelukkig heeft Diane ons toen even naar huis gebracht vanuit stage, zodat we niet hoefden te lopen. Thuis hebben we toen maar lekker rustig aan gedaan. Woensdag was weer een gekke dag op stage. De brand was nog steeds niet onder controle en de wind was gedraaid. Er was zo ontzettend veel rook buiten en de as deeltjes vlogen door de lucht. Gelukkig ging het na woensdag beter met de brand en draaide de wind ook snel weer.

Aangezien ik nog niet heel veel aan mijn onderzoek had gewerkt ben ik daar donderdag en vrijdag is even voor gaan zitten en heb ik al lekker veel kunnen doen. Dit waren twee rustige dagen thuis. Vrijdagavond zijn Anne en ik weer met Diane naar de bioscoop geweest in het grote mooie winkelcentrum ‘Canal Walk’. We zijn naar de film ‘the wedding ringer’ geweest en deze was erg leuk om te zien. Daar hebben we na de film ook gezellig wat gegeten samen.

Zaterdag zijn we met alle meiden naar Camps Bay gegaan. Dit is een strand wat bekend staat om zijn hoge golven en zijn mooie strand. Toen we hier waren hebben we een ligbedje gehuurd en zijn we lekker gaan zonnen. We hadden al vanuit verhalen gehoord dat deze zee, de Atlantische Oceaan, de koude kant van de zee is dus dat we er niet echt in konden zwemmen. Vandaar dat we het water ook nog niet hadden geprobeerd. Toch werd het zonnen al snel onderbroken, want we zagen allemaal mensen bij elkaar staan die richting het water keken. De golven in het water waren echt ontzettend hoog en het water was heel erg wild. We vroegen ons af wat er aan de hand was dus zijn gaan kijken. Bleek dat er een man in gevaar was in het water. Toch was het erg vreemd.. Iedereen keek toe en er gebeurde niets. De tijd tikte door en dit bleef maar zo. Echt ongelofelijk. Er was een reddingsboot die een poging deed om de man te redden, maar omdat de golven zo hoog waren moest deze boot terug. Anders was het voor hen onveilig. Na ongeveer een uur kwamen er eindelijk een traumahelikopter en twee boten aan die gingen zoeken. Later hoorden we dat deze man waarschijnlijk een zwerver was en dat hij misschien als gevolg van alcohol of drugs zo vreemd in het water was gerend. Daarnaast hoorden we dat er vorig jaar ook twee mensen zijn verdronken bij Camps Bay en dat deze nooit terug gevonden zijn.

’s Avonds zijn we gezellig met elkaar uit eten geweest bij Long street. Dit is dé uitgaansstraat van Kaapstad. Na wat cocktails (die hier redelijk goedkoop zijn haha) te hebben geprobeerd zijn we nog naar een andere bar gegaan met iedereen. Het enige wat ik toch wel een beetje miste was de Nederlandstalige muziek tussendoor. Voor degene die mij goed kennen begrijpen dat vast wel haha! Toen we weer terug naar huis gingen, gingen we voor de uitdaging om met 10 mensen in één taxi te gaan in plaats van 9 van vorige week. Dit lukte prima! Wij als echte Hollanders besparen dan liever dan dat we kiezen voor twee taxi’s haha! ‘s Nachts nog een kakkerlak (ieeehks) vermoord in de badkamer en toen eindelijk mijn verdiende nachtrust. Zondag hebben we thuis gebraaid met de familie van Diane. Dat was gezellig met heel veel lekker eten!

Gisteren (maandag) was de dag dat mijn leraar langs kwam voor een lesbezoek. Sander, mijn leraar, kwam bij mij kijken naar een rekenles over tijd. Ik was best een beetje zenuwachtig maar gelukkig ging het erg goed. Hij was erg tevreden! Daarna met hem mijn onderzoek door gesproken. Erg fijn om even in het echt al je vragen te kunnen stellen. Hij vond dat ik op de goede weg zat, wat altijd fijn is om te horen. Nu genoeg tips en informatie gekregen om weer heel wat verder te werken. Dus dat komt vast goed, ook al is er niet heel erg veel tijd. Genieten van alle leuke dingen is hier namelijk veel belangrijker! :)

Gisteravond thuis was ik heel blij, want er lag een hele grote rode envelop op mijn bed. Toen ik die open maakte zat er een hele mooie lieve kaart in van Rowin! Toch wel moeilijk op sommige momentjes om niet thuis te zijn en elkaar niet te kunnen zien!

Morgen alweer het laatste dagje stage van deze week en dan hebben we al weer ‘weekend’. Een weekend met iets heel leuks op de planning!

Liefs, Laura

P.s. Bedankt voor alle leuke reacties onder de vorige blogs! Heel erg leuk om te lezen dat jullie me volgen! :)

  • 10 Maart 2015 - 18:59

    Jarno Tuitert :

    Hoe gaat het met jou bij ons in de klas is Tanja al lang ziek we hebben heel veel juffen gehad en een meester nu hebben we vaste juf hopelijk heb je plezier wij hebben het wel leuk


    Groetjes jarno tuitert die bij jou in de klas kou gou weer eens bij ons in de klas kijken



    Heb veel plezier we zien je gouw

  • 14 Maart 2015 - 19:07

    Erna:

    Hoi Laura........wohhhh wat een heftig weekje.......geen leuke dingen.......
    Maar gelukkig gaat het met jullie goed en nu lekker weekend!
    Geniet ervan en dan duurt het al niet meer zo lang voor dat je ouders en Luuk komen!
    Een super leuke onderbreking van je stage! Tot je volgende verslag maar weer.
    Groet'n oet Goor

  • 16 Maart 2015 - 16:58

    Laura:

    Hallo Jarno,

    Wat leuk dat je een berichtje stuurt!
    Fijn dat alles goed gaat met jou. Hopelijk wordt het in de klas snel iets rustiger en komt juf Tanja snel terug!

    Als ik terug ben kom ik zeker weer een keertje langs bij jullie in de klas!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Laura

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 9714

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: