Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Peters - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier weer een reisverslag van mij.. Na bijna twee weken werd het weer eens tijd. In deze afgelopen weken zijn er weer heel erg veel dingen gebeurd. Ik zal proberen om alles zo kort mogelijk te vertellen! ;)

Ik begin maar even bij twee weken terug.. Moet even graven aangezien we hier zoveel doen dat ik al niet eens meer goed weet wat ik twee weken terug heb gedaan.

Op stage waren het in ieder geval gewone dagen. We hebben veel geoefend voor de assembly. Dit is een weeksluiting die elke vrijdag is en elke week is er één klas. Vorige week vrijdag (20-03) was het de beurt aan mijn klas. De assembly ging over elkaar helpen als ‘buddy’s’. Natuurlijk ben ik daarom vrijdag samen met Anne naar stage geweest om even te kijken hoe goed ze het deden! Verder hebben we door de weeks niet erg veel gedaan en zijn we vooral bezig geweest met lessen voorbereiden en verder werken aan ons onderzoek. Vorige week zaterdag (21-03) zijn Anne en ik ’s middags met Diane naar een funfair geweest van een privé school. Dit is een soort fancy fair wat ze hielden om geld in te zamelen voor de school. Het neefje van Diane moest hier spelen in een band, vandaar dat we gingen kijken. Ook waren er van allerlei lekkere dingen te eten en zo hebben we ons die middag prima vermaakt. ’s Avonds hadden we met alle studenten samen afgesproken bij het Waterfront. Hier hebben we eerst samen lekker gegeten en toen zijn we met z’n allen naar Shimmy Beach Club gelopen. Dit is een ontzettend gave dure club aan de zee. Er was een strand nagemaakt daar en er was een zwembad bij. De meeste mensen waren erg netjes gekleed in pak, mooie jurkjes en hoge hakken. Vandaar ook dat wij iets meer opvielen met onze all-stars en lange broeken aan, haha! Toch was het wel een super gezellige avond! Zondagavond hebben we de week afgesloten door lekker uit eten te gaan met elkaar.

Dan afgelopen week. Maandag, dinsdag en woensdag had ik weer stage. Waarvan maandag eigenlijk een normale dag was. Dinsdag niet.. We gingen vandaag namelijk met een lerares van onze stageschool naar een arme school toe. Zij heeft een heel aantal jaren geleden geholpen met het opzetten van die school en zei al vanaf het begin dat wij stage liepen dat ze ons hier heel graag mee naar toe wou nemen. Het was super interessant om hier te kijken. Het was niet alleen een school, maar namelijk drie dingen in één. Er werden gezondheidsdingen gedaan en daarnaast was er een soort ruimte waar mensen geholpen werden met sollicitaties enzovoort. We hebben door het hele gebouw een rondleiding gekregen en eindigden uiteindelijk in de school. Het was een pre-school. Kinderen van 3 t/m 6 jaar gaan hier naar toe. Wat geweldig goed hoe deze mensen dit hebben opgebouwd. Veel kindjes die op deze school zitten hebben ouders die verslaafd zijn aan drugs of alcohol. Deze kinderen krijgen onderwijs, maar leren ook dingen die met hygiëne te maken hebben en ze krijgen elke dag eten op school. Dit om hen te laten zien wat het goed voorbeeld is. Ik vroeg mij toen ik daar rond liep heel erg af of deze kinderen dan na de pre-school wel goed terecht komen en naar een basisschool kunnen of dat zij alsnog weer op de straat terecht komen. Gelukkig wist de directeur ons te vertellen dat bijna al deze kinderen naar een gewone basisschool gaan en dus een goede toekomst tegemoet zien.. We hebben op de school in een paar klassen gekeken waar de kinderen zelfs liedjes voor ons gingen zingen. Super schattig! Tussen alle foto’s die bij dit reisverslag staan, vind je wel een aantal foto’s. Woensdag was ik weer een dag in mijn eigen klas, Grade 6. Ook dit was een leuke dag, want we hadden namelijk een voedselproject! De kinderen hadden voor het vak natuur de opdracht gekregen om thuis in tweetallen wat eten voor te bereiden en dan op school dit te presenteren. De kinderen gingen vertellen wat ze hadden gemaakt en wat de bereidingswijze was, maar daarna mochten we natuurlijk alles proeven! Jammie!
Afgelopen donderdag en vrijdag ben ik weer bezig geweest voor mijn onderzoek en tussendoor heb ik natuurlijk lekker van de zon genoten. Vrijdagmiddag hebben Anne en ik lekker geluncht en ’s avonds ben ik samen met Anne, Nathalie en Kasper naar Houtbaai geweest. Hier wouden we gezellig uit eten met elkaar. Kasper reed en we dachten dat we met elkaar heel goed de weg wisten. Dus zo goed als we de weg dachten te weten namen we dan ook een bepaalde afslag en toen waren we opeens midden in een township (sloppenwijk) beland.. Niet iedereen vond dit zo grappig, maar ik kwam niet meer bij van het lachen. Alle mensen zaten ons aan te kijken van wat doen die verdwaalde blanken hier.. Heb wel even mijn ogen uitgekeken met wat ik daar allemaal zag. Wat een armoede! Na snel weer omgedraaid te zijn kwamen we gelukkig op de goede weg uit. Ik heb lekker een pizza gegeten in het restaurant en daarna zijn we nog naar een andere bar geweest waar we lekker cocktails hebben gedronken.

Gisteren was het dan zo ver. We wouden Lions Head beklimmen. Dit is een berg naast de Tafelberg die je goed kan beklimmen. Dus wij dachten dat kunnen wij ook. Rond half 6 gisteren zijn we begonnen met onze klimtocht. Hoe hoger we kwamen, hoe mooier het uitzicht. Maar wat hadden we het allemaal zwaar. Hoe hoger we kwamen, hoe erger het werd. Met af en toe een pauze en veel geklaag naar elkaar hoe zwaar het wel niet was hebben we, met een aantal stukken letterlijk klimmend zoals op een klimwand, de top bereikt! Whiehoeeee wat waren we blij en trots op elkaar dat we dit gedaan hadden! Met knalrode koppen zaten we dan ook bovenop en waren we net op tijd om de zon onder te zien gaan. Wat een super gaaf uitzicht hadden we en wat waren we blij dat we er waren ondanks dat het zo zwaar was! Na de nodige foto’s te hebben gemaakt was het dan ook weer tijd om naar beneden te gaan. Dit ging iets makkelijker, maar helaas was het snel donker dus liepen we met onze zaklampen de berg weer af. Na deze zware tocht zijn we nog gezellig uit eten geweest en toen lekker naar huis gegaan. Thuis wist ik niet hoe snel ik mijn bed in moest duiken. En dan vandaag. Ik heb vandaag niks gedaan, want de spierPIJN, ja met nadruk op pijn is niet normaal. Merk dan ook weer meteen dat ik dit niet dagelijks doe.. Maar wat heb ik genoten van het uitzicht dus ja dan ook dit maar even doorstaan!

Morgen is er weer een dag stage en dan is dinsdag de dag waarop mijn ouders en Luuk eindelijk hier komen! Hier heb ik ontzettend veel zin in en we gaan samen heel veel leuke dingen doen. Wat allemaal? Dat vertel ik in mijn volgende blog!

Tot de volgende keer maar weer!

Lieve groetjes vanuit Kaapstad

  • 29 Maart 2015 - 20:45

    Mirjan:

    Hoi Laura,
    Wat heb je weer veel mee gemaakt! Fijn om te lezen. En wat heerlijk dat papa en mama en Luuk al snel komen he? Heel veel succes met alles en vanaf dinsdag superveel plezier samen! Groetjes uit een regenachtig Nederland. Xx

  • 30 Maart 2015 - 19:01

    Astrid:

    Hoi Laura, Je blog blijft leuk om te lezen! Heel veel plezier met het bezoek van je ouders en Luuk! Ik wens jullie een gezellige tijd toe. Als collega van je moeder kijk ik uit naar een paar foto's van jullie op je blog. Groetjes vanuit het gemeentehuis.

  • 30 Maart 2015 - 19:25

    Laura:

    Dankjewel allebei!
    Inderdaad heel leuk dat ze al bijna komen. We gaan ook heel veel leuke dingen doen samen dus dat komt helemaal goed! Jullie lezen in het volgende blog wel weer hoe het was en dan zal ik zeker foto's plaatsen!

    Groetjes Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Laura

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 9713

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: